söndag 4 november 2012

Hej November


8 kommentarer:

  1. Vilka fina höstbilder på dig, Harry! Snygg som bara den! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Herregud! Jag tror inte att jag har sett en sötare varelse än lilla Harry! Min katt är också svart och har gula ögon! Jag vill ha en katt till, och perser delar första plats med cornish rex. Vad kostar en perser ungefär? Har den speciella egenskaper som andra katter inte har? Hur är er lilla buse? Min katt är innekatt för jag vill inte utsätta henne för farorna som finns där ute. Jag känner inte en enda med katt som inte fått minst en överkörd. :(
    Jag kanske är självisk som håller henne inne, men jag vill inte förlora henne. Hon trivs med att sitta på balkongen och sola och titta på fåglarna :D

    Haha nu blev inlägget onödigt långt. Jag hittade denna bloggen när jag sökte på Magnus Uggla! Harrys lilla mus som liknar en uggla, var inlägget som dök upp :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi valde att köpa en perser för att de flesta är väldigt lugna och passar därför som innekatter. Sedan är ju de flesta sällskapliga, men jag tycker det är viktigt att man först och främst letar efter en individ som är vad man söker, mer än en ras. Men de kan förstås ge riktlinjer hur deras personlighet är eftersom raskatter avlas både efter utseende och temperament. Harry är en perfekt katt på alla sätt; kelig, lekfull, lugn, social och har inga problem med miljöombyten. Jag tror dock inte att detta är något generellt för just perser, utan för att hans släktingar har fört vidare dessa egenskaper och för att han kommer från en fantastisk uppfödare. Lycka till med letandet!

      Radera
  3. Vilken härlig natur du har, här är det bara blött, blött och blött. Inget kul alls att vara ute. Sitter och spanar på fjäderfäna utanför fönstret, lite live-tv i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var mest blött här också, men en dag var det litet torrare och höstigare så då fick jag vara fotomodell!

      Radera
  4. Svar
    1. Jag försökte visa mig från mina bästa sidor!

      Radera