lördag 4 februari 2012

Hej, Lördag

Idag har jag:

* Fått nya rosa matskålar, som egentligen är minipajformer, men de fungerar finfint för mig.

* Dödat min första fisk. Kampfiskhonan Molly hoppade ut ur akvariet och jag var snabb med att leka henne till döds.


* Ätit lördagsfestkycklingben. Mums!

* Lekt med en ny leksaksboll med pingla, som var rolig. Men den rullade inte lika bra som mina pingisbollar, men pinglade desto roligare. Den får därför fyra av fem gafflar.

* Fått digitala bilder på mig själv framkallade. Det blev en hel del stiliga förstoringar som både kommer åka upp på väggen och skickas vidare till mormor och morfar och farmor och farfar.

Nu ska jag hänga med människorna som ska se på Melodifestvalen. Vi hejar visst på Thorsten Flinck, för han är lite kulturell.

Nosgos från en kortnos

3 kommentarer:

  1. Vilken toppendag! Grattis till fångsten! Härliga bilder på dig! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, superkul lördag! Fisken var otroligt spännande, men kolade kanske fort. jag hade velat leka mer med Molly! Nosgos

      Radera
  2. Låter som en riktig toppenlördag !!
    Matte säger att det var ju smart av dina 2-benta att köpa minipajformar att ha som matskålar.
    Här hejade vi inte på nån i Melodifestivalen eftersom vi inte såg på det alls /(husse vägrade)

    SvaraRadera