måndag 16 januari 2012

Landet


Helgen har jag spenderat ute på landet med människorna och mormor och morfar. Bilfärden var väl ingen trevlig upplevelse direkt, men väl framme i mormor och morfars fritidshus var det desto roligare. Där fanns det många stolar och soffor att hoppa omkring på och många hemliga skrymslen som bara jag och dammråttorna vet om.

Morfar och mormor köpte en beige kattkorg till mig i julklapp, men den är så läskigt att ja inte ens vill sätta tassen i den. Här ligger jag och myser i den sköna bollbanan, medan den tomma kattkorgen ligger bakom. Jag hoppas de tar bort den där korgen snart, men jag hörde minsann att mormor sa att "Harry kanske tycker om den om ett par år"... så jag kanske får stå ut med att ha den i min närhet ett tag till. Det är ju tur att mina människor inte har tagit med den hem i alla fall.

Jag fick även prova att gå i koppel utomhus för första gången i helgen. Jag är bara måttligt imponerad av världen utanför. Mina tassar blev kalla.

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på dig! Kul med mormor och morfar! Spinnande med promenad men jobbigt med koppel till en början.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det var hur kul som helst! Jag ska få ett bättre koppel, utan halsring. Det ser jag fram emot! Men den är dyr, så mina fattiga studenter till människor håller på att spara. Nosgos

      Radera
  2. Åh så mysigt att du varit ute på landet Harry !
    Du ska se att du vänjer dig både vid att åka bil och att tassa ute :)
    Jamarns finfina bilder på dig !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var hur mysigt som helst Kjelle Bus! Du skulle ha sett alla fåglar och rådjur och morfars roliga hemmagjorda kattleksaker. Wow!

      Jag hoppas också jag vänjer mig... Nosgos

      Radera
  3. Åhh vilka tjusiga bilder! Jamars fina! Jag håller med dig, hur kan de låta dig testa när det är så kallt ute.. De kunde ju åtminstone väntat tills det blev lite varmare så du inte blev avskräckt ;)

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, mina människor fotar mig alltid för fulla muggen när jag gör något kul! Ja, det var dumt att inte vänta. Mina tassar blev kalla. Men lite kul var det ändå! Många dofter och roliga saker att titta och lyssna på!

      Radera