fredag 6 januari 2012

Morgonrutiner

Jag är en riktig liten morgonkatt. Jomen, redan vid fem kan jag tassa på mina människors ansikten för att se om det är dags att stiga upp. Men egentligen vet jag när klockan är sju och det är dags att sträcka på sig... ja, för mig. Mina människor vill gärna ligga kvar och sova till åtta - halv nio, men jag gör allt i min makt för att de ska gå och upp och busa med mig. Mjölktrampande i ansiktet är mest effektivt!

När jag väl fått upp dem brukar det vaknas mat och någon av mina morgontrötta människor brukar få till någon sorts lekstund. Inte alls lika fartfylld som på kvällen, men brukar ändå få tre av fem gafflar av mig.

Kanske smyger jag lite försiktigt på en fluga eller myser in någons knä innan jag tar jag min morgonvila i något fönster eller i en varm strimma av morgonsol på mattan.

4 kommentarer:

  1. Människor är av naturen jamarns morgontrötta. När vi först går upp - vid fyrasnåret - så är i och för sig lillie oftast vaken, i alla fall nästan. Men hon kallar det inte för morgon. Sen går hon upp en sväng, några timmar senare och ger oss frulle, sen knyter hon sig igen, den latmajan. Näe, vi klagar egentligen inte, för vi gillar lata människor. Så länge som de kan leka och klappa katt i sömnen... // nosgos å vardagsgottisar, Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Vi brukar börja vi fyra med att tassa över mattes rygg för att sedan ta en liten vända till innan matte går upp vid halv sex. Tycker du har bra pli på dem eftersom det blir lek! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Här brukar jag rycka min husse i skägget när jag tycker det är dags för mina 2-benta att gå upp ;-)
    Väldigt effektivt sätt må jag jama för om man väcker husse , så väcker han matte och säger till henne att hon ska ta tass om sin katt :)

    SvaraRadera
  4. Maurice & Kajsa: Wow, redan vid fyra? Det är mitt mål i livet - att få upp mina människor då!

    Dui och Deco: Åh, så det är vid fyra, inte vid sju som man som katt egentligen ska vakna! Det är ju bra att ha goda förebilder som ni!

    Kjelle Bus: Hahaha! Skägg-knepet minsann! Det ska jag prova!

    SvaraRadera