torsdag 29 december 2011

Harry Potter-Jul

I jul har jag börjat fundera på vem jag fått mitt namn ifrån. Jag kallas ofta Harrison Ford av mina människor, morfar kallar mig Harry Boy och mormor kallar mig Dynamit-Harry.

Men nu har jag finulat ut en tes om att det kanske är Harry Potter jag fått mitt namn ifrån ändå. Mina människor är en smula besatta av Harry Potter, så i jul har vi sett på Harry Potter både på tvn och på datorn.

Och både husse och matte fick Harry Potter-böcker i julklapp - en rolig pop-up-bok och en riktigt stor och tung bok som var riktigt mysig att ligga på. Matte fick även Hedwig i bur, men den får jag inte leka med, fastän jag är deras lilla Harry.

2 kommentarer:

  1. Vá får du inte leka med Hedwig ??
    Taskigt tycker jag !!

    SvaraRadera
  2. Mjau, vi har ju födelsedags supé hos oss på våranblogg på nyårsafton, då Mimmi fyller år
    så jamars välkommen!

    SvaraRadera