söndag 11 december 2011

Harry-mys i dubbel bemärkelse

I går kom en av mina människors föräldrar och besökte mig. "Mormor" och " morfar" hette de och hade med sig världens roligaste kattvippa med rosa fjädrar och en bjällra som nu blivit min favorit.

Jag stannade och lekte ett slag med dem, innan jag kände att besöket blev lite för mycket och tog skydd under sängen. Där låg jag och sov under hela familjemiddagen. Men en stund senare när efterrätten började förtäras längtade jag efter att mysa i någons knä igen, så då kröp jag försiktigt fram till mormor och la mig i hennes knä. Morfar fick nöja sig med att hålla i mina tassar som jag tycker är så skönt.

Senare på kvällen fick mina människor ha Harry-mys i dubbel bemärkelse, vilket de tydligen längtat efter. Vi såg på Harry Potter och Fenixordern, som nu är min favoritfilm, och de åt grekisk mat som jag av något outgrundlig anledning inte fick smaka av...

Idag har jag bara sovit och lekt och sovit och lekt och ätit sås. Mina människor vill gärna ha tips på hur de kan få mig att äta köttbitarna i mjukmaten, men jag tror inte ni kan överlista mig!

5 kommentarer:

  1. Skoj med besök, särskilt som mormor och morfar är så gosvänliga. Trevligt med presenter också! Har vippan några fjädrar kvar? :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Findus, Isak och Rasmus: Ja, det var skoj och liite läskigt, för det var mitt första besök här hemma.

    Kul att ni frågar om fjädrarna, för den jag fick igår har faktiskt några fjädrar kvar, min andra vippa däremot - som jag kutat efter i fem dagar, är fjäderlös. Så mina människor ska gå tillbaka till butiken och fråga om de kan få en ny... hrm. Vi får vä se hur det går! :3 Nosbuff!

    SvaraRadera
  3. Så skojigt med besök av mormor och morfar, de brukar vara toppen, bra på att klia och sådär. Kul att de had present med sig. Vi äter bara torrfoder så vi har tyvärr inget tips.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vilken liten sötnos Harry är och vad roligt att få ännu en kattblogg som jag kan läsa :-)

    SvaraRadera
  5. Vippor är ju så roliga, jag har en speciell som är ett långt snöre och på änden fjädrarna och en bjällra. Den håller också riktigt bra, Matte säger att det är tur att den är hållbar för den var visst inte så billig heller.

    När det gäller mjukmaten så tycker inte jag heller om bitarna, så Matte mosar ihop allt till en sörja så jag bara kan slicka i mig det.

    SvaraRadera