torsdag 8 december 2011

Äntligen hemma

Igår kväll kom jag äntligen hem. Det var en fartfylld dag med både veterinärbesök och flytt, men såklart var det inga större problem för mig. Har redan gjort mig hemmstadd och har hunnit visa mina människor mina bästa sovställen, älsklingsmaten och favoritleksakerna. Efter fyra timmars konstant lek med matte nu på morgonen borde hon nog ha insett vilken min favoritsysselsättning är - leka!

Jag hade därför tänkt recensera några av mina bästaste leksaker och börjar med min favorit just nu:
En kattvippa med mus från Play-N-Squeak.

Den består av pinne med roliga fjädrar längst ut. På pinnens spets går det även ett snöre till en spännande mus som piper naturtroget när man nuddar den med tassen.

Det roliga med leksaken är att man antingen kan leka med musen eller med fjädrarna eller med båda samtidigt, vilket jag föredrar. Det blir lite förvirrande att hålla koll på alla byten ibland, men kan man få för mycket av det goda? Jag hävdar bestämt nej!

Mina människor fick betala 59 kr för den på affären Grizzy i Örebro. Ett riktigt kap om du frågar mig. Jag ska önska mig ännu en utav tomten.

Som ni säkert redan räknat ut får kattvippan med mus fem av fem gafflar.

Nosgos från en kortnos

4 kommentarer:

  1. Spännande att undersöka allt i ditt nya hem! Den där pinnen med musen verkar skoj. Tänk att den kan pipa också! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. VÄLKOMMEN hem Harry !!
    Kul att du redan hunnit med att recensera din leksak , den verkar jamarns kulig den där :)
    Jag skulle tro att jag hade gillat den oxå , då jag både gillar pipande möss OCH fjädrar ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt-& gosnos du är Harry!
    Nosbuffar
    Mozart & Vincent

    SvaraRadera
  4. Findus, Isak och Rasmus: Åh, jag har haft ett par riktigt spännade första dagar, men nu känner jag mig mer hemma.

    Kjelle Bus: Åh, tack Kjelle Bus! Ja, du måste skriva upp den på önskelistan till tomten - den är HUR KUL SOM HELST!

    Mozart och Vincent: Nämen - tack det samma grabbar! Nosgos från en kortnos!

    SvaraRadera